OTÁZKY A ODPOVĚDI

Vážení občané,
zde můžete vkládat své dotazy vztahující se k chodu Městské části Praha 16 a Úřadu Městské části Praha 16. Vaše dotazy budou zveřejněny po zodpovězení příslušným zástupcem samosprávy či zaměstnancem Úřadu MČ Praha 16. Dovolujeme si vás upozornit, že zodpovězeny budou pouze jasně formulované dotazy vztahující se k jednotlivým tématům. Příspěvky urážlivé, vulgární, rasistické, obsahující komerční sdělení, porušující platné právní normy ČR či obecné etické normy zodpovídány nebudou. Pokud je váš dotaz obsáhlejší, komplikovanější či zahrnuje širší problematiku, doporučujeme vám obracet se přímo na jednotlivé zástupce samosprávy prostřednictvím e-mailu, případně si můžete telefonicky sjednat schůzku.
Téma Řadit podle data
Obsahuje text:

Pro vložení otázky nejdříve zvolte téma

*
*
*
 
*


1 2 3 4 5  další 
  • Otázka: Nebezpečný úsek bez přechodu (Karolína Čížková 12.11.2019 17:28) – Doprava
    Dobrý den,
    dne 23.08.2019 jsem Vám zasílala prosbu o zřízení přechodu pro chodce u křižovatky Josefa Kočího a Výpadové přechod a po přechodu žádné stopy. Jedná se o velmi nebezpečné místo a vedení úřadu o problému dobře ví, ale nic s tím nedělá. Přecházejí zde desítky lidí denně. Pejskaři, maminky s kočáry a dětmi, staří lidé. Ačkoliv oceňuji výsadbu nových stromů, považuji jednoduchý přechod za daleko důležitější krok. Pokud nechci riskovat svůj a život dítěte, musím projít celou Výpadovkou a rušnou světelnou křižovatkou u Bowlingu. Přitom stačí jeden obyčejný přechod.
    • Odpověď: (Jana Hejrová, DiS.) 14.11.2019 15:03)
      Dobrý den, paní Čížková,
      děkujeme za Váš dotaz, nicméně Vám musíme sdělit to, co jsme Vám psali letos 5. září. O absenci uvedeného přechodu ve Výpadové ulici víme, proto se jako Městská část Praha 16 dlouhodobě snažíme se správcem komunikace (tj. s Technickou správou komunikací hlavního města Prahy)  o jeho realizaci. Projektovou dokumentaci zpracovala naše městská část sama, v současné době je vydané příslušné povolení. Investorem je ale Hlavní město Praha, resp. Technická správa komunikací hlavního města Prahy. Termín realizace zatím nebyl stanoven. 
      O plánech nového přechodu ve Výpadové se zmiňoval např. server iDNES 19. října: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/krizovatka-doprava-bezpecnost-praha.A191019_114658_praha-zpravy_zdo
      S pozdravem 
      Jana Hejrová
  • Otázka: vytápění (Petr Nebeský 09.11.2019 12:55) – Životní prostředí
    Do kdy nejpozději je možno v Radotíně topit kotlem na tuhá paliva druhé třídy.
    Děkuji Nebeský
    • Odpověď: (Eva Javorská) 11.11.2019 9:15)
      Dobrý den,
      děkujeme za Váš dotaz, na který odpovídá Ing. Milan Suchan z Oddělení životního prostředí: Záleží na tom, jaký druh paliva používáte. Od 1. října 2020 je zakázáno topit uhlím, uhelnými briketami a koksem v kamnech a kotlích 1. a 2. emisní třídy. Pokud používáte jako palivo suché dřevo, vztahuje se tento zákaz na spalování v kotlích a kamnech 1. a 2. emisní třídy až od 1. září 2022.
      S pozdravem
      Eva Javorská
  • Otázka: Dotační program (Petra Šimková 01.11.2019 7:21) – Obecné téma
    Dobry den, Ministerstvo vnitra CR vypsalo dotacni program pro zvyseni ochrany verejnych prostranstvi a objektu VS, skol a skolskych zarizeni jako mekkych cilu. Budete se o tento program jako zrizovatel uchazet, pokud ne jakym zpusobem planujete zabezpecit ochranu deti ve “stare budove” skoly? Dekuji za odpoved. Šimková
    • Odpověď: (Jana Hejrová, DiS.) 07.11.2019 13:47)
      Dobrý den, děkujeme za dotaz, na nějž odpovídá Mgr. Miroslav Knotek, místostarosta Městské části Praha 16:
      Městská část jako zřizovatel zatím neuvažuje o podání žádosti na grant MVČR. Současný systém, tak jak ho má nastavený vedení školy, splňuje bezpečnost dětí ve škole. Budova navíc po dokončení získala bezbariérový přístup a únikové schodiště s napojením do každého patra. Celý objekt po kolaudaci splňuje všechny normy a pracovníci jsou proškoleni odborným pracovníkem BOZP.
      S pozdravem 
      Jana Hejrová
  • Otázka: Parkování (Jiras Karel 30.10.2019 13:02) – Doprava
    Dobrý den.
    Chtěl bych se s vámi zde podělit o narůstající nešvar mezi občany Radotína. Člověk, který si kupí automobil a když mu doslouží, nebo přestane jezdit pro nějakou větší poruch a nemá na opravu, tak jej zkrátka odstaví na parkovišti a vykašle se na něj. Nechápu, že to ještě nikomu nezačalo vadit. Parkovacích míst, právě v Radotíně, díky odstaveným vozidlům řidičů a řidičkám z přilehlých oblasí zde nemáme i tak dostatek. Já osobně mám problém zaparkovat, své vozidlo, jak v ranních hodinách, když se vrátím z práce a to právě proto, že návštěvníci zdravotního střediska, plně nevyužívají placeného parkoviště před zařízením a raději zabírají parkovací místa občanům zde žijícím. Do budoucna bych si přál, aby došlo, k nějaké výstavbě a tím i navýšení parkovacích míst pro pacienty, navštěvující zdravotní zařízení a to v místě, o kterém je tu řeč, tedy přímo na starém sídlišti.
    No, ale zpět k problému, který zde chci řešit. Jedná se o občany, kteří svým bezohledným chováním zabírají parkovací místa, tím, že zde odstavili své vraky automobilů. Tyto vozidla mají propadlé STK, ale mají registrační SPZ. Není tudíž žádný problém pro pracovníky MP Hl.m.Prahy, aby si tyto majitele dle těchto SPZ nebo VIN kódů našli a vyzvali je k prodloužení STK do jednoho týdne. Pokud by takto neučinili a dělali tzv. mrtvé brouky, přistoupil, bych k oznamovacímu dopisu, v kterém bych uvedl následující......Vážený pane či dámo, jelikož nedošlo k nápravě od naší výzvy k odstranění propadlé STK, ani k ekologické likvidaci (odstranění vozidla z veřejného prostoru parkoviště), jsme nuceni vaše vozidlo státní registrační značky XYZ...na státní, či obecní útratu odtáhnout na záchytné parkoviště na dobu cca. 1 měcíce. Pokud se v tomto termínu nedostavíte a nebudete reagovat, na žádnou s těchto výzev, bude přistoupeno k vyřazení automobilu z registrace vozidel a vozidlo bude ekologicky zlikvidováno. Veškeré náklady na odtah, vyřazení z evidence registru vozidel a ekologickou likvidaci vraku, budeme vymáhat soudní cestou s připočítáním vícenákladů s problematikou tímto spojenou.
    Prosím tímto úřad městské části jakožto správce veřejných prostor, která jsou vystavěna a uzpůsobena k parkování vozidel, aby se tímto problémem začala spolu s MP. zabývat.
    • Odpověď: (Eva Javorská) 06.11.2019 14:48)
      Dobrý den,
      děkujeme za Váš podnět, na který odpovídá Martin Zeman z Odboru místního hospodářství: MČ Praha 16 aktivně vyhledává a řeší dlouhodobě odstavená vozidla v k.ú. Radotín, a to jak při pravidelných kontrolách komunikací, tak na upozornění občanů.
      Problém je ovšem ve znění zákona o pozemních komunikacích, který říká že "na dálnicích, silnicích a místních komunikacích je dále zakázáno odstavovat silniční vozidlo, které je pro závady v technickém stavu zjevně technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích a obnovení způsobilosti by si vyžádalo výměnu, doplnění nebo opravu podstatných částí mechanismu nebo konstrukce silničního vozidla".
      Z tohoto důvodu nelze pro propadlou STK či prázdná kola vozidlo vyhodnotit jako vrak.
      MČ Praha 16 v součinností s Policií ČR získá adresu majitele vozidla a následně jej v dopise vyzve k odstranění. Tento postup je bohužel zdlouhavý (i za předpokladu že je majitel na uvedené adrese k zastižení).
      Vítané urychlení přinese novela zákona od 1.1.2020.
      S pozdravem
      Eva Javorská
  • Otázka: autobus linky 248 (Andrea Láníková 25.10.2019 9:13) – Doprava
    Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit, zda by bylo možné vyjednat změnu v novém jízdním řádu, aby ranní spoj především pro školáky v 7,30 v oblasti Viniček jezdil, pokud možno na čas. Bohužel minimálně 1 x týdně jede s 15-20 minutovým zpožděním, což byl dnešní případ, tudíž většina školáků už na něj nečeká. Mám takový dojem, že se autobus vrací ze Zbraslavi a při každodenní ranní dopravě má pravidelně zpoždění. S linkou 248 jsme moc spokojeni hlavně proto, že mohou děti jezdit samy, aniž by musely přecházet frekventovanou hlavní silnici na Černošice a nemusíme zajíždět auty před školu, kde je situace dost hektická.
    Moc Vám děkuji.
    • Odpověď: (Eva Javorská) 06.11.2019 14:26)
      Dobrý den,

      děkujeme za Váš podnět, na který odpovídá Lenka Moravcová z Oddělení dopravy: Naše Oddělení dopravy ÚMČ Praha 16 tuto situaci (zpoždění autobusu 248 v 7:30 z Viniček) řešilo s Ropidem již v září tohoto roku. Zástupce Ropidu uvedl, že se jedná o autobus, který do Radotína přijíždí ze Zbraslavi jako linka 247, před pokračováním na Viničky má u radotínského nádraží stanoven vyrovnávací čas 5 minut. Když je na trase linky 247 velká dopravní zácpa (např. na Strakonické), přenese se zpoždění i na spoj linky 248.
      V rámci změny jízdního řádu se snažíme s Ropidem vyjednat takovou změnu, aby autobus 248 jezdil včas.
      S pozdravem
      Eva Javorská
  • Otázka: Parkovací dům (Zdenek Beranek 04.11.2019 10:59) – Výstavba
    Dobrý den, prosím o aktuální stav přípravy výstavby parkovacího domu u nádraží - v jaké fázi je případné územní/stavební řízení a jaká je předpokládaná etapizace celého procesu povolení a výstavby. Dekuji.
    • Odpověď: (Eva Javorská) 06.11.2019 11:15)
      Dobrý den,
      děkujeme za Váš dotaz. Výbor pro územní plánování řeší tuto legislativní změnu. Je to dlouhodobý proces. Projektant řeší v rámci projektové dokumentace pro stavební povolení změny z důvodů požadavku jednotlivých úřadů.
      S pozdravem
      Miroslav Knotek
  • Otázka: oznamení o přistavení kontejnerů (Hana Špačkova 05.11.2019 20:24) – Úřad
    Dobrý den,ráda bych požádala zda by nebylo možné vyvěsit včas na stanoviště kontejnerů na svoz bioodpadu a velkoobjemového odpadu roznrh svozu.Letošní podzim jsem to nikde nenašla a pak to dopadne jako dnes 5.11 na Prvomájové.Byl přistaven velkoobjemovy kontejner stál zde od 14-18h a byl uplně prázdný protože to nikdo nevěděl.Přesto sama vím o několika lidech, kteří by tam rádi něco odložili.To mi přijde jak v kocoukově.Myslím,že by se s tím dalo něco dělat.Moc děkuji za případné vyřešení situace.Potíž je v tom,že ani ty noviny Prahy 16 pokaždé nedostanem včas,ale stejně to tam tentokrát nebylo.Špačková
    • Odpověď: (Eva Javorská) 06.11.2019 8:02)
      Dobrý den,

      informace s daty odvozu bioodpadu jsme zveřejňovali na našich webových stránkách - https://www.praha16.eu/Podzimni-svoz-bioodpadu-2019.html , na info stánku na Havelském posvícení jsme měli letáčky s informacemi a v info stojanech v budovách Úřadu jsou letáčky volně k dispozici. Stanoviště pro kontejnery na bioodpad nejsou pevně určená, je určena pouze oblast, ve které kontejner bude stát, a protože není poblíž oficiální plakátovací plocha, nelze vyvěsit plakát.
      S pozdravem
      Eva Javorská
  • Otázka: Zderazská -obrubníky u vjezdů (Marcel 31.10.2019 9:33) – Výstavba
    Dobrý den. Všiml jsem si že byl položen nový asfaltový koberec v ulici Zderazské a nové obrubníky.
    Výška obrubníků u vjezdů k lidem zůstane již tato?
    Připadá mi že při parkování osobních aut do garáží , je 12cm skok docela velkej.
    • Odpověď: (Eva Javorská) 31.10.2019 12:44)
      Dobrý den,
      děkujeme za Váš podnět, na který odpovídá Ing. Milan Bouzek (místostarosta): V současnosti není ještě asfaltový povrch dokončen. Konečná obrusná vrstva bude položena v pondělí 4.11. a rozdíl mezi povrchem asfaltu a obrubníkem bude 3 cm.
      S pozdravem
      Eva Javorská
  • Otázka: koryto Berounky (Tomáš Ucháč 21.10.2019 9:32) – Obecné téma
    Velmi mi vadí vykládání koryta Berounky kameny. Nelíbí se mi to z estetického důvodu, ale především to ničí životní prostor pro zvířata, ptáky, stromy, keře,..
    Nyní probíhá vykládání koryta kameny na pomezí Černošice - Radotín. Stromy, co jste z důvodu bezpečnosti ořezali (podle mně nepřiměřeně hodně) mají kořeny, okolo nichž bagry z jedné strany odebírají půdu, takže kořeny starých stromů nebudou mít dostatek vody a uschnou. Jsou tam i mladé stromky, které zřejmě vysadil Černošický úřad, tak doufám, že je tam nenecháte, ale přemístíte je.
    Zajímalo by mě, jestli to obkládání koryta bude pokračovat směrem k Radotínu a jestli bude pokračovat i na druhé straně.
    Zajímalo by mě, proč to děláte. Vždyť to musí stát peněz, které by se dali použít jinde. Je to z důvodu záplav? (teď je spíš pořád sucho) - pokud ano, jistě máte odborníky na ekologii a dalo by se to řešit jinak, např. systémem rybníků.
    Je mi velmi nepříjemné, že Vám takto musím psát, protože úřad dělá mnoho pěkných věcí, ale bohužel mi to velmi vadí.
    S pozdravem
    • Odpověď: (Eva Javorská) 22.10.2019 13:47)
      Dobrý den,

      děkujeme za Váš podnět, který bohužel není směřován na nás. Jedná se o investiční akci státního podniku Povodí Vltavy, kam jsme Váš dotaz přeposlali. Jakmile budeme mít odpověď, zveřejníme ji zde.
      S pozdravem
      Eva Javorská
    • Odpověď: (Eva Javorská) 25.10.2019 12:39)
      Dobrý den,
      za státní podnik Povodí Vltavy Vám odpovídá Ing. Hugo Roldán (z oddělení styku s veřejností): Práce, které v současné době provádíme ve zmiňované lokalitě, spočívají v sanaci břehové nátrže (tedy eroze břehů) na levém břehu řeky Berounky, a jsou nutné k zamezení ohrožení stability břehu a frekventované cyklostezky, vedené v souběhu s břehovou hranou.

      Tyto sanační práce byly projednány ve stavebním řízení a je pro ně vydáno právoplatné stavební povolení. V rámci správního řízení byla získána veškerá nutná vyjádření, včetně vyjádření příslušného orgánu ochrany životního prostředí a byla ze strany Krajského úřadu udělena výjimka z ochrany zvláště chráněných druhů živočichů, které v dané lokalitě mohou být. To obnáší i odborný biologický dohled, zajišťující přemístění zvláště chráněných živočichů, které se mohou v lokalitě nacházet.

      Pokud jde o vzrostlé stromy, které byly ponechány na místě, nehrozí jim poškození ani zamezení přístupu vody ke kořenovým systémům, protože stabilizace břehu v délce cca 190 m je prováděna lomovým kamenem s urovnáním líce a s vyklínováním mezer štěrkopískem přírodě blízkým způsobem, bez spárování kamenů betonem či jiným nepropustným pojivem. Tím docílíme toho, že vodní tok může komunikovat s okolím a současně zajišťujeme maximální ohleduplnost k břehovým porostům. Závěrem lze konstatovat, že v žádném případě nelze v souvislosti s prováděnou břehovou sanací hovořit o ničení životního prostředí. Jde naopak o jeho stabilizaci a obnovení příznivých podmínek pro jeho další rozvoj.

      S pozdravem
      Eva Javorská


  • Otázka: Protihlukové steny Prvomajova (Tomas Urban 28.09.2019 15:19) – Výstavba
    Dobrý den.V říjnových novinách píšete o rekonstrukci trati a protihlukovych stěn. Zajímalo by mě jak zde pišete,proč od tunylku v Prvomajove na strane Vrazske ulice az po stadion je plánována protihluková stěna a na druhé straně ve vilové části jen dvoumetrová zabrána,takže veškerý hluk odnese strana obytné části,přitom z druhé stany je Janka,Stihl,Billa,Opravdu nepochopitelné.Prosím o zdůvodnění.S pozdravem Urban
    • Odpověď: (Eva Javorská) 07.10.2019 9:44)
      Dobrý den,
      děkujeme za Váš dotaz, na který odpovídá Ing. Milan Bouzek, II. místostarosta: Protihlukové stěny jsou obecně navrženy tam, kde na základě měření hluku je překročen hygienický limit pro hlukové zatížení objektů, které je nutno ochránit. Dle tohoto měření je navržena výška i délka těchto protihlukových stěn. Konkrétně v ulici Vrážské je protihluková stěna délky 150 metrů od tunýlku naproti Jankovce a chrání vilu vedle Jankovky a družstevní bytové domy vedle.
      Více informací se dovíte na veřejném setkání se zástupci investora a zhotovitelů dne 16.10. v 17:00, v nové aule základní školy.
      S pozdravem
      Eva Javorská